Copyright © Tuğçe'nin Kitaplığı
Design by Dzignine
30 Ocak 2013 Çarşamba

Umut Işığım Kitabının Yazarı Matthew Quick İle Mini Bir Söyleşi





Umut Işığım kitabının yazarı Matthew Quick bizi kırmadı ve kısa bir söyleşiyi ısrarlarım sonucunda kabul etti :) Keyifli okumalar... O'da kitabı filmden önce okumanızı tavsiye ediyor benden söylemesi...

Bize bu mini söyleşi için, yoğun temponuz arasında vakit ayırdığınız için teşekkür ederim. Kitabınız Kasım ayında Türkiye’de satışa çıktı ve filmde 4 Ocak’ta gösterime girecek. Bize yazar olma yolculuğunuzu ve bu yürek ısıtan kitabın yazımdan filme macerasını anlatabilir misiniz?

İlk olarak bana ve kitabıma gösterdiğiniz ilginden dolayı sana ve Türk okuyuculara teşekkür ederim. Açıkçası bu birkaç kelime ile anlatılması güç bir hikaye. Kısaltılmış hikaye şöyle;  Daha genç bir çocukken bile yazar olmayı hayal ederdim, kendimi bildim bileli hep roman yazarı olmak istedim. Sürekli roman yazarı olarak yeterince para kazanamayacağım söylendi. Bende sonunda; lisede, öğrencilerini sanat alanında kariyer yapmaya cesaretlendiren bir İngilizce öğretmeni oldum. Kendimi iki yüzlü hissetmeye başladım ve tehlikeli bir depresyonda buldum kendimi. Eşim şiddetle değişiklik yapmam gerektiğinde diretti. Ben direndim. Ciddi şekilde içmeye başladım. Sonunda eşim kazandı. Her şeyi bırakıp Peru ve Güney Afrika seyahatine çıktık. Grand Canyon’da geziler yaptık. Ailesinin yarı inşa halinde bırakılmış bodrum katına yerleştik ve ben yazmaya başladım.  Üç sene boyunca yazdım, hiç bir ödeme almadan yazmaya devam ettim. Paramız bitti ama ben haftada yedi gün, gece gündüz devam ettim. Keşiş gibi yaşadım. Yazdım, yazdım, yazdım. Bir de bol bol okudum ve kitap endüstrisini ve yayınevlerini araştırdım. Sonunda bir gece yarısı,tam da artık tüm enerjimi, zamanımı ve kaynaklarımı tükettiğimi düşündüğüm bir anda, kitap ve film kontratını imzalamayı başardım. Bundan sonra, kendi parasını kazanabilen, tam zamanlı bir roman yazarı ve konuşmacı oldum, maddi olarak da bir sıkıntım kalmadı. Tabii ki, bu hikayede daha anlatılabilecek çok şey var. Ve çok zordu. Aslında hala çok zor! Ama yapılabilir bir şey. Ve şimdi, genç yazarlarla konuştuğum zaman, onlara; benim hikayem sanatçı olarak para kazanılabileceğinin ve hayatınıza devam edebileceğinizin bir kanıtı diyorum. Kolay değil, birçok fedakarlık yapmanız gerekiyor. Sanat her zaman önce gelmeli ama yapılabilir. Kesinlikle!

Bu hikaye ile birçok yazarı motive ettiğinize ve kendilerine bir şans vermelerini sağladığınıza şüphe yok. Peki kitaplarınıza dönecek olursak, karakterlerinizin ne kadarı sizi yansıtıyor, ne kadarı sizi barındırıyor içlerinde? Ve Umut Uşığım’daki karakterlerden herhangi birisinde kendinizi buluyor musunuz?

Karakterlerim, benim bilinç altımdan çıkıyor, bu nedenle, hepsinde bir miktar ben mutlaka var diyebilirim. Ancak, yarattığım karakterlerin tamamı kurgu, bunu da hemen okuyucularıma hemen hatırlatmak isterim. Kitaplarımdaki insanlar, benim yarattığım kurgusal karakterler ve beni yada tanıdığım kimsenin temsilcilleri değiller. Kurgunun aslında sihiri de burada bence, birçok acabayı ciddi bir sonucu olmadan test edebileceğimiz, güvenli bir dünya.

David O. Russel sürekli Bradley’i bu film ile dünyaya yeniden tanıtmaktan bahsediyor. Aktör Bradley’i tanıdığınızı düşünüyorsunuz ama burada Onun farklı bir tarafı var – bu rolde, Onu gerçekten bilip bilmediğinizi sorguluyorsunuz. David, bu nedenle filmin ilk karesinde Bradley’in yüzünü tam olarak görmediğinizi söylüyor. Sizin “Bu kim acaba?” diye düşünmenizi istemiş. Kitapta, Pat Peoples ailesinin yanına geliyor ve ben artık farklı bir adamım diyor. Eski Pat’i tanıdığınızı sanıyorsunuz ama ben gerçekten farklı bir insanım, fiziksel olarak  fit, kibar ve çok daha iyi bir insanım diyor. Kitap, Pat’in bu, daha önce gizli kalmış yanını gözler önüne seriyor. Bende; üç yıl boyunca hiç bir ödeme almadan roman yazmak için bordrolu İngilizce öğretmenliği işimi bıraktığım zaman, aynen bunu söylüyordum. Benim öğretmen olduğumu düşünüyordunuz ama ben aslında tamamen başka bir şeydim. Nihayet kitabım basıldığında, bu benim için adeta kendimi bulma oldu. Ve işte karşınızda yeni Q – yayımlanmış bir roman yazarı. Bu açıdan bakıldığında, Pat ile yolculuğumuz aynı. Bu bir kendini bulma yada ilk kez olarak kendin olma hikayesi.

Umut Işığım, sizin Türkiye’de basılan ilk kitabınız ve Sizin de ilk yayımlanmış romanınız. Ancak Siz artık birçok ödüle sahip, PEN/Hemingway onur ödüllü bir yazarsınız. Diğer kitaplarınız hakkında bize biraz bilgi verebilir misiniz?

Türkiye’de kitabımın basılmış olmasından dolayı gerçekten çok mutluyum, tüm yeni okuyucularıma sıcacık bir hoş geldiniz demek isterim. Amerika’da yayımlanmış iki kitabım daha var, ikisi de; gençlerin bakış açısından yazıldığı için, genç edebiyatı kategorisinde. SORTA LIKE A ROCK STAR, evsiz değilmiş gibi davranan, son derece optimist evsiz bir kızın hikayesi.  Kitabın kahramanı Amber Appleton için, her zaman hiç sahip olamayacağım kızım derim. Onu seviyorum. BOY21 ise dış dünya, basketbol ve İrlanda çetesi hakkında bir kitap. Afrikalı Amerikan vatandaşlarının yaşadığı bir muhitte büyüyen İrlanda’lı çocuk Finley’in bakış açısından anlatılıyor.  Ağustos ayında çıkacak bir kitabım daha var, FORGIVE ME, LEONARD PEACOCK. Bu da onsekizinci yaş gününde, eski en yakın arkadaşını ve kendini öldürmek niyetiyle okula silah götüren bir çocuk hakkında. Ve bir de Umut Işığım gibi yetişkinlere hitap eden bir kitap yazdım ama henüz bu kitap hakkında konuşmama menajerim izin vermiyor. Umarım başka kitaplarımı da Türkiye’de okuma şansınız olur ve tekrar sizlerle buluşabiliriz. Kitaplarıma ve bana ilişkin daha fazla bilgiyi www.matthewquickwriter.com adresinde de bulabilirsiniz.

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...