Copyright © Tuğçe'nin Kitaplığı
Design by Dzignine
30 Ocak 2013 Çarşamba

Beklediğim Sendin - Amor Towles | Tanıtım ve Alıntı


71665_484685041573383_1078661842_nBu hafta Ephesus Yayınlarından, Amor Towles'in 2011 yılında yayımlanmış olan ve bugüne kadar; New York Times Bestsellers, Boston Globe Bestsellers'ın da dahil olduğu bir çok listede kendine yer bulan ilk romanı, raflardaki yerini aldı.  Kitap on beş dile çevrilmiş ve 2011'in en iyi 10 romanından biri olarak gösterilmiş... Ben de bu vesile ile bu kitabı okumaya başladım ve haftaya yorumu da yazacağım - hatta ay sonuna doğru bir de söyleşim olacak yazarla, kaçırmayın derim- şimdilik güzel gidiyor. Dönem itibariyle acayip bir Muhteşem Gatsby havası var; sevdim, onu söylemeliyim... Bu arada yerli kapak da, orijinal kapağa göre çok daha albenili olmuş :)

Kitap Tanıtımı:
Yirmi beş yaşındaki Kate Kontent 1937 yılının son gecesini oda arkadaşıyla beraber Greenwich Villagedaki ikinci sınıf bir caz kulübünde geçirmektedir ve ikisi, ceplerindeki toplam üç doları mümkün olduğunca idareli kullanmak zorundadırlar. Masmavi gözlere ve etkileyici bir gülüşe sahip yakışıklı bankacı Tinker Grey kulübe gelir ve yanlarındaki masaya oturur. Bu tesadüfi tanışma ve şaşırtıcı sonuçları, Kateyyi Wall Street firmasının sekreter odasından New York sosyetesinin üst basamaklarına ve Condé Nastın yönetici ofislerine; kıvrak zekâsı ve kendine özgü soğukkanlılığından başka dayanak bulamayacağı seçkin ortamlara taşıyan bir yıllık yolculuğun başlangıcı olur.

"Mükemmel! Zekice, nüktedan ve büyüleyici."
David Nicholls

"Büyük Buhran döneminde Manhattanda mücadele etmek ve hayatta kalabilmek üzerine yazılmış, ilgiyi hak eden, çok başarılı bir ilk roman…"
Wall Street Journal

"Bu hareketli dönem hikâyesiyle Towles filmlerden aşina olduğumuz siyah-beyaz Manhattanı, garip komiklikleri, kadın-erkek arkadaşlıkları ve romantik fesatlıklarıyla yeniden canlandırıyor. Towlesun karakterleri karışık bir dönemde yaşayan, kendilerine gerçek yaşamlar kurmaya çalışan genç Amerikalılar."
The New York Times

"En ilginç olan, Towlesun hikâyeyi anlatma, günümüz kültüründe nadiren tasvir edilen bir yeri ve zamanı resmetme şekli. Erkek yazarın, bir kadının ağzından anlatılan öyküye bu kadar hâkim olması da etkileyici."
USA Today

"İçinde kaybolmanın çok kolay olduğu, büyüleyici bir hikâye."
The Observer

"Belli ki yazar, kitapta anlattığı seçkin yaşamlara sahip, hayat dolu ve bazen pervasız karakterleri çok iyi tanıyor."
People

"Tarz sahibi."
The Boston Globe

"Olağanüstü bir ilk kitap..."
Publishers Weekly

"Yazar zarif ve güçlü bir anlatıma sahip."
Kirkus Reviews

"Elden bırakmanın mümkün olmadığı bir roman."
O, The Oprah Magazine

Alıntılar:
“...Hangi özelliğinizle gurur duyduğunuza dikkat edin, çünkü dünya, onu size karşı kullanmak için her şeyi yapacaktır.”
- Amor Towles, Beklediğim Sendin

“Eğer sadece bizim için mükemmel olan kişilere âşık olsaydık,” dedi, “aşk denen şey için bu kadar yaygara kopmazdı zaten.”
- Amor Towles, Beklediğim Sendin

“Tinker antrede yine iki elimi birden tuttu.
“Seni görmek güzeldi Katey.”
“Seni görmek de öyle.”
Geriye doğru adım attığımda beni hemen bırakmadı. Bir şey söylemeye çalışır gibiydi. Ama konuşmak yerine, koridorun diğer ucunda Eve uyurken beni öptü. Zorlayıcı bir öpüş değildi bu, daha çok soru sorar gibiydi. Tek yapmam gereken ona birazcık yaklaşmaktı, yaklaşırsam bana sarılıvereceğini biliyordum. Ama bu durumda böyle bir hareket bizi nereye götürürdü ki?”
- Amor Towles, Beklediğim Sendin

“New York’ta doğmanın kötü yanı bu işte,” dedi yaşlı adam üzüntüyle. “İnsan kaçabileceği başka bir New York bulamıyor.”
-Amor Towles, Beklediğim Sendin

“Kadere inanır mısınız? Ben hiç inanmadım. Tanrı biliyor ya, Voltaire, Rousseau, Locke ya da Hume da inanmamıştı. Ama bir sonraki rafta, tam göz hizamda, on sekizinci yüzyıl yerini diğer yüzyıla bırakırken, kırmızı deri ciltli, sırtına altın rengi yıldız işlenmiş küçük bir kitap duruyordu. Benim Kutupyıldızım olabileceğini düşünerek elime aldım. Ne çıksa beğenirsiniz? Ülkenin Kurucularının Derlenmiş Yazıları. Kitap adının olduğu sayfayı ve İçindekiler kısmını geçer geçmez gençlik dönemi vecizeleri karşımdaydı, yüz on tanesi birden. Kitabı yaşlı satıcıdan on beş sente aldım. Ben kitabı aldığım için ne kadar mutluysam, o da bu ayrılık nedeniyle o kadar üzgün görünüyordu.”
- Amor Towles, Beklediğim Sendin

“Kafamı Ortabatılı bir nine gibi iki yana salladım.
Şu Katherine Kontent de amma saftirikti.”
- Amor Towles, Beklediğim Sendin

Eski günler, derdi babam, öyle bir canına okur ki, bağırsakları sökülmüş balığa dönersin.
-Amor Towles, Beklediğim Sendin

“Normalde Anne’in davetini fırlatıp atmam gerekirdi. Neredeyse tüm davetler aşağılayıcı bir sonu hak eder. Ama Anne zeki, iradeli bir kadındı ve ondan gelecek her davete şüpheyle bakmak gerekirdi. Üstüne üstlük benim gidip onu görmem gerektiği gibi küstahça bir fikre kapılmıştı. New York’tan başka her yerde buna haddini bilmezlik denirdi.

Mektubu paramparça edip duvardaki bir noktaya, bir şöminenin bulunması gereken yere fırlattım. Sonra da oturup ne giyeceğimi düşünmeye başladım.”
-Amor Towles, Beklediğim Sendin

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...