Copyright © Tuğçe'nin Kitaplığı
Design by Dzignine
30 Ocak 2013 Çarşamba

Yorum: Aşka Dönüş - Vefa Enver


Puanlama : B-
Yazar: Vefa Enver
Çevirmen: -
Sayfa Sayısı: 366
Dili: Türkçe
Yayınevi: Nemesis Kitap


Okuyucuları tarafından Pembe Kraliçe olarak adlandırılan Vefa Enver’in son kitabı, Aşka Dönüş, Ekim ayı sonunda raflardaki yerini almıştı,ve aslında bende kitabı almıştım ama yorumu ancak yazabiliyorum. Bu kitap, benim Vefa Enver’e ait okuduğum ve hatta kendisini tanıdığım ilk roman.

Açıkçası, kitabın tanıtım yazılarından ve internette okuduklarımdan, oldukça hafif ve eğlenceli bir roman okuyacağımı düşünerek başladım, ancak oldukça keyifli (yer yer kahkaha attığım) ama bir o kadar da düşündürücü ve kışkırtıcı bir kitapla karşılaştım – özellikle ikinci bölümünde.

Aşka Dönüş, Perim ve Hakan’ın düğün törenleriyle başlıyor, masallardaki kadar mutlu başlayan bir evlilik– hatta yer yer biraz fazla mutlu ve rüyada bir başlangıçtı; bir yandan umarım bu şekilde gerçeküstü bir mutlulukla devam etmez diye düşündüm, bir yandan da ne gelecek arkasından diye merak etmeden duramadım. Aslında en baştan beri ailelerin uyumsuzluğu ve farklılıkları nedeniyle bu evliliğe karşı oldukları ve oluşabilecek sorunları işaret eden bir dizi olay olsa bile, aşkın gözü kördür derler ya – aslında sanırım kör değil daha çok umursamaz – Perim ve Hakan içinde öyleydi, kimseyi görmüyor gibiydiler. Peki sonra ne oldu?

Sonrasında tam olarak ne oldu bilmiyorum, ama kendimizi; birbirleri ile sürekli tartıştıkları, inat konusunda yarıştıkları, hatalarını bulmak için didindikleri bir dünyada buluyoruz. Rüya gibi başladıkları evliliklerine ne olmuşsa bir an evvel son vermek istediklerini söyledikleri bir dünya bu, ama gerçekten istedikleri bu mu? Gerçekten aşk, sevgi bu kadar çabuk ve uğraşmadan bitmiş miydi onlar için? Bir yandan birbirlerine ne kadar sinir olduklarını anlatırlarken, bir yandan hareketlerinde ki sevgiyi ve umudu görmemek imkansızdı ama bazen içinde yaşarken olayları görmek mümkün olmaz ve bazı şeyleri kaybetmeden anlayamayız ya, aslen ne hissettiğimizi... İşte; Perim ve Hakan’ın hikayesi de bunlardan bir tanesi...

Birde Esra ve Yavuz var ki, sormayın gitsin :) Oradan da ayrı bir hikaye çıkar, en azından ben öyle umuyorum...

Vefa Enver’in karakterleri son derece gerçekçi yaratılmış, içimizden birileri ve hatta hiçte kendilerini sevdirme çabaları yok diyebilirim. Ama duygular o kadar güzel hissettirilmiş, söylenenlerin aksine hissedilenler o kadar ince ince verilmiş ki, onları düşünmeden edemiyor, hikayenin sonunda ne olacağını merak etmeden duramıyorsunuz, daha doğrusu türün yapısı gereği belki ne olacağını biliyorsunuz ama nasıl olacağını merak ediyorsunuz kitap boyunca ve sizi hemen içine çeken bu kitabın sayfalarını çevirmeye başlıyorsunuz.

Kitabı okurken bazen ikilinin didişmelerine kahkaha ile güldüm, bazen inatlarından ve gururlarından dolayı Perim ve Hakan’ı iyice bir sarsıp kendinize gelin demek istedim, bazense verilen duyguların yoğunluğundan durup düşünme ihtiyacı hissettim. Gülüp geçeceğimi, okuyup unutacağımı sandığım basit bir okumadan çok daha fazlasını buldum bu kitapta.

Dediğim gibi, ilk birkaç sayfa biraz fazla klişe ve gerçek olmayan bir dünya resmi çizse de, o sayfaları atlattıktan sonra sizi dolu dolu bir okuma bekliyor... Bu soğuk günlerde, sıcak içeceğiniz ile rahat koltuğunuza kıvrılıp elinize alabileceğiniz bir kitap.

Aşka Dönüş ve diğer Vefa Enver kitaplarını sevenler ve merak edenler, yazarımız yarın romantik komedi ve kitapları üzerine bir söyleşi için bizimle olacak, kaçırmayın!

Buradan satın alabilirsiniz: 

0 yorum:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...